ghemotoace

blogger outside, human inside

Cum facem cu Facebook-ul şi construirea de brand personal

Nu ştiu câţi dintre voi sunt conştienţi că din ce în ce mai mulţi oameni au căpătat obiceiul de a verifica pagina de Facebook a celor pe care abia i-au cunoscut. E o modalitate simplă şi mai confortabilă prin care putem afla diferite informaţii despre cineva. Nu mai întrbi fata dacă are prieten, te uiţi direct pe facebook şi dacă e single ştii la ce film poţi să-i propui să mergeţi sâmbăta viitoare. Nu te mai oboseşti să afli cu cine umblă fosta cea mai bună prietenă, urmăreşti din tag în tag, pe unde a mai fost fata şi cu ce fel de oameni te-a înlocuit.

Partea frumoasă la Facebook este că poţi să afli o grămadă de informaţii despre persoanele cu care vrei sa menţii legătura. Partea mai puţin frumoasă, este că şi alţii pot face acelaşi lucru. Şi poate tu nu vrei. Pagina personala de Facebook a devenit un soi de carte de vizită însă mult mai complexă şi mult mai plină de detalii interesante despre tine.

Fiecare lucru pe care îl postezi pe pagina ta, spune un lucru despre tine. Iar tu, ca oricare om de altfel, ai părţi bune şi părţi mai puţin bune. Iese urât când anumite aspecte din ceea ce ai postat tu, nu se potriveşte deloc cu ceea ce vrei să ştie anumiţi oameni despre tine. De exemplu, e posibil să nu vrei ca viitori tăi angajatori să vadă cum arăţi după o noapte de beţie cruntă, sau în timpul unei nopţi de beţie cruntă, sau cum se asortează bluziţul tău proaspăt achiziţionat de la Zara cu faianţa din baie.

De asemenea, este foarte important să Nu postezi pe Facebook când eşti picat în borcanul cu melancolie, suferi de lipsă acută de atenţie şi fani, doar ce te-a lăsat dragostea vieţii tale sau tipul/tipa de care te simţi atras ţi-a zâmbit drăguţ şi ţi-a făcut cu ochiul. E momentul în care wall-ul tău are un magnetism fenomenal la toate piesele care au în componenţa titlului cuvântul „love”, indiferent de cât de stupide sunt ele de fapt.

Ce-ţi recomand eu să faci? Să te apuci de curăţenie. Şterge de pe wall-ul tău lucrurile care nu te reprezintă în general ci doar aveau legătură cu un moment nu foarte creativ din viaţa ta. Şterge update-urile care nu-ţi mai plac, şterge invitaţiile la jocuri pe care nu le-ai jucat niciodată. Păstrează informaţiile utile, legăturile către diferite site-uri care au legătura cu munca ta, personalitatea ta, pasiunile tale. Încearcă să-ţi priveşti profilul de Facebook cu ochiul critic al celui care vrea sa te angajeze pe un post de conducere. În mod sigur o sa devii mult mai selectiv cu tot ceea ce păstrezi.

Advertisements

Single Post Navigation

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: